HiKaYat ALaM SeNgKeTa.

...Tersurat Bicara Rahsia...

10:36 AM

Mula Bertindak....(Kata DrInspirasi.com)

Posted by alamsengketa |

Secara jujurnya ramai pernah bercakap bahawa mereka ingin menulis buku, ramai ingin memulakan perniagaan dan yang penting ramai berkata ingin berjaya. Tetapi apabila diselidik dan ditanya selanjutnya apa yang dilakukan mereka sekarang. Adakah mereka menulis atau mula membaca tentang apa yang ingin ditulis oleh mereka, rata-rata mereka belum lagi bermula. Saya percaya orang begini tidak akan berjaya. Mana mungkin mereka akan berjaya sampai ke destinasi mereka jika mereka sendiri tidak bertindak?

Mungkin mereka mempunyai bakat dan idea. Tetapi semua itu tidak akan membawa mereka ke destinasi akhir selagi mereka tidak mengambil langkah pertama. Lagi kritikal lagi mereka tidak akan berjaya ke sana selagi mereka tidak bergerak. Perjalanan 1000 batu bermula dengan langkah pertama. Seperti yang dikatakan oleh MAxwell, ” Talent never enough.”

Walaupun anda memiliki bakat dan ilmu, tetapi jika langkah pertama tidak diambil, anda tidak akan ke sampai sana. Jadi mulai sekarang, ambillah langkah pertama anda. Tahu apa yang anda inginkan. Rancang dan mula mengambil langkah pertama. Lee Cong Wei tidak akan menjadi Datuk Lee Chong Wei selagi ia tidak bertindak untuk menghayun raket suatu ketika dahulu. Buku-buku tidak akan berlambak di MPH, Popular jika tiada sesiapa yang mula menulis ayat pertama dan begitu juga dengan kejayaan anda.

Oleh itu ambillah dan bertindaklah walaupun langkah anda kecil pada hari ini.

Artikel Dipetik : DrInspirasi.com

0 comments:

Post a Comment

Subscribe