HiKaYat ALaM SeNgKeTa.

...Tersurat Bicara Rahsia...

12:22 PM

AiR MaTa PaLeStiN

Posted by alamsengketa |




"Ayah...!!! Kata mereka kau penjahat
padahal sebenarnya engkau bukan penjahat,

Ayah..!!! Mengapa mereka jauhkan aku darimu,
Mereka menangkapmu tanpa memberi kesempatan,
untuk menciumku meskipun hanya sekali....
atau mengusap air mata ibu......

Ibu...!!! aku melihat air mata di kelopak matamu setiap pagi.
Adakah Palestin tidak berhak di beri pengorbanan..?
Setiap hari aku bertanya kepada matahari

Ibu..adakah ayah akan kembali pada suatu hari nanti
ataukah dia akan pergi selamanya sampai hari Kiamat
atau dia akan terus mengusap air mata ibu yang terus menitis setiap hari...?

Wahai ayah di manakah engkau?
Oohh...bayi-bayi yang dijajah
kini telah datang hari raya baru setelah hari raya tahun lalu
dan bayi baru pun terlahir sesudah bayi yang itu
dan para syuhada berguguran setelah gugurnya Syahid yang lalu

Sedangkan Ayah masih disembunyikan di sebalik jeriji besi
dalam sel mengerikan yang tidak layak di huni Manusia
mana hari kemenangan dan kehancuran penjara-penjara besi itu..?

Malulah kalian.........Malulah kalian........Malulah kalian...........
Aku ingin ayah pulang...aku ingin ayah pulang...


Di petik: Video Air MAta Palestin..













0 comments:

Post a Comment

Subscribe